Τέλος στο χάρτινο εισιτήριο από την Πέμπτη 16/11/2017. Κλείνουν οι πύλες εισόδου.

Μόνο με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια ή κάρτες θα γίνεται η πρόσβαση σε μετρό, ΗΣΑΠ και Προαστιακό, από την Πέμπτη καθώς καταργείται το χάρτινο εισιτήριο, ενώ από τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου κλείνουν σταδιακά οι πύλες εισόδου προκειμένου να μην είναι εφικτή η είσοδος χωρίς κόμιστρο. Στις κλειστές και τις ανοιχτές πύλες θα υπάρχουν υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα «ενημερώνουν» το κοινό. Είναι κι αυτό ένα δείγμα της έντασης της επίθεσης ενάντια στον κόσμο της εργασίας. Όπως και συνολικά το νέο μέτρο για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Κατά τις τελευταίες εβδομάδες, καθημερινά δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στοιβάζονταν – και συνεχίζουν σε μεγάλο βαθμό να στοιβάζονται – στις ουρές για την απόκτηση των νέων καρτών και ηλεκτρονικών εισιτηρίων, δηλαδή για να πληρώσουν αδρά και πανάκριβα την ανάγκη τους για μετακίνηση. Ο αριθμός των προσωποποιημένων καρτών έχει υπερβεί ήδη τις 320.000,  σημαντικά υψηλότερος του ετήσιου μέσου όρου των μηνιαίων καρτών (250.000), ενώ συνεχίζεται η έκδοσή τους. Με πονηρό δε τρόπο οι δεσμίδες πολλών εισητηρίων έχουν σύντομη ημερομηνία λήξης, ώστε να χάνονται αν δεν χρησιμοποιηθούν εγκαίρως.

Αν δεν υπήρχε αυτή η πρωτοφανής συρροή και ανταπόκριση του κόσμου, δεν θα ήταν δυνατή η άμεση εφαρμογή του νέου μέτρου. Αλλά δυστυχώς ο γενικευμένος κομφορμισμός και ραγιαδισμός του πληθυσμού επιτρέπει στους κυρίαρχους να επιβάλουν ανεμπόδιστα όλα τα μέτρα της βάρβαρης πολιτικής τους. Αναμένεται η γενίκευση της επίθεσης με την επίσπευση των πλειστηριασμών, τη βίαιη καταστολή όσων αντιστέκονται και την ηλεκρονικοποίησή τους, νέες περικοπές στις συντάξεις με τυράκι το φιλοδώρημα του λεγόμενου «κοινωνικού μερίσματος» που προήλθε από την τρομακτική αφαίμαξη συνταξιούχων και φορολογουμένων.

Οι πανάκριβες τιμές των εισιτηρίων κάνουν έτσι κι αλλιώς δύσκολα προσβάσιμο σε μεγάλο μέρος εργαζομένων, νέων κ.ά. το δικαίωμα στη μετακίνηση. Τώρα με το νέο μέτρο και το κλείσιμο των μπαρών, ακόμα και αν πράγματι παραμείνει ελεύθερη η πρόσβαση για τους άνεργους, πετιούνται και κυριολεκτικά έξω από τις συγκοινωνίες όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν εισιτήριο, οι κάθε είδους αποκλεισμένοι της κοινωνίας. Εν τω μεταξύ, μέσα από την καταγραφή του ΑΜΚΑ και των διαδρομών μας, εισάγεται στη ζωή μας ένα ακόμα ολοκληρωτικό σύστημα ελέγχου και επιτήρησης.

Από την άλλη μεριά, οι κυβερνήσεις δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια για την τηλεματική και τα πανάκριβα μηχανήματα ηλεκτρονικού ελέγχου. Τα συνδικάτα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες κάνουν λόγο για 125 εκ. ευρώ μόνο τους τελευταίους μήνες για τις μπάρες, τα μηχανήματα ελέγχου ηλεκτρονικού εισιτηρίου και την τηλεματική. Λεφτά που έφταναν για 600 νέα λεωφορεία και 2.000 οδηγούς, ώστε οι συγκοινωνίες να είναι ποιοτικές, τακτικές και να εξυπηρετούν ουσιαστικά τους εργαζόμενους και τους κατοίκους όλου του λεκανοπεδίου. Θα έφταναν να «πληρωθούν» όλα τα εισιτήρια των εργαζομένων ώστε να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Όμως, τα εκατομμύρια αυτά πήγαν στις μεγάλες εταιρείες και στους εργολάβους. Και αφού δίνουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια στις ιδιωτικές εταιρείες, έρχονται μετά και κάνουν πανάκριβα τα εισιτήρια, ενώ σε επόμενη φάση θα ιδιωτικοποιήσουν τις δημόσιες μεταφορές, δωρίζοντάς τις ουσιαστικά σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες με σκοπό το κέρδος. Αυτό θα σημάνει και νέες μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό δικαίωμα και ανάγκη. Δεν είναι εμπόρευμα και δεν αποδεχόμαστε η χρήση τους να γίνεται με όρους ανταποδοτικότητας. Γι’ αυτό πρέπει να είναι δημόσιες. Γι’ αυτό πρέπει να είναι ανοιχτές και ελεύθερες σε όλους τους εργαζομένους, τους ανέργους, τους συνταξιούχους, τους νέους. Να μην αποκλείεται κανείς από τη δυνατότητα κάλυψης της ανάγκης για μετακίνηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *